تبلیغات
بدنسازی و تناسب اندام - آشنایی با مفاهیم پایه

حركات پایه ای
حركتی كه می تواند با وزنه های آزاد یا دستگاه های پر كار برد اجرا شود را حركت پایه ای گویند .
حركات پایه ای عبارتند از اسكوات ،پرس سینه ، پرس سرشانه ، پشت پا خوابیده و... .

برنزه 
این اصطلاح به اجرای چند نیمه تكرار كوتاه و سریعی اطلاق می شود كه در پایان یك ست تمرینی اجرا می شود و معنای لغوی آن یعنی سوزش .

تقلب كردن 
به استفاده از فرم حركتی ضعیف یا نا كامل برای اجرای چند تكرار اضافی گویند یك تكنیك باید به صورت محدود مورد استفاده قرار بگیرد البته بعد از رسیدن به ناتوانی در پایان ست تمرین عادی .

تمرینات چرخشی 
یك روش تمرینی است كه برای افزایش دادن سطح آمادگی كل بدن از آن استفاده می شود . در این روش اجرای یك ست تمرین برای یكی از بخش های عضلانی بدن با اجرای یك ست از عضله دیگر بدن دنبال می شود تا جای كه از كل گروه های عضلانی بدن یك ست تمرین انجام شود .
با این رویه می توان كل بدن را یك جلسه تمرین دادو البته تعداغدسیك ها بین 2 الی 4 معقول است نه بیشتر .

حركات چند مفصلی 
حركاتی كه در آن دو یا چند گروه عضلانی به شكل همزمان درگیر شوند حركات چند مفصلی نامیده می شوند . به عنوان مثال پرس سینه حركتی است چند مفصلی چرا كه در آن عضلات سینه ، جلوی سرشانه و پشت بازو ها درگیر می شوند . 

فشار ادامه دار
منقبض و تحت فشار نگه داشتن یك گروه عضلانی از ابتدا تا انتهای یك ست تمرین برای داشتن استرس متمركز روی ان را فشار ادامه دار گویند .

سیكل یا دوره 
یك دوره از زمان كه در آن شیوه تمرین خواصی مورد استفاده قرار می گیرد یا یك سیكل یا دوره می گویند به عنوان مثال یك بدنساز شاید در طول سال دوره های مثل دوره سنگین با تكرار های كم را به مدت 8 هفته تجربه كند  .

ست های كم كردنی
اجرای ست های سبكتر از یك حركت به صورت بدون توقف بدون استراحت را ست های كم كردنی می گویند .
ب عنوان مثال شاید حركت جلو بازو با هالتر با وزنه 45 كیلوی شروع كنید ،بعد از ناتوانی وزنه را به حدود 35 كیلو برسانید و بعد از آن به 25 كیلو و با آن تا ناتوانی پیش بروید در این روش شما شدت تمرین را با اجرای تكرار های بیشتر ، افزایش می دهید .


آشنایی با مفاهیم پایه




طبقه بندی: فیزیولوژی تمرین، 
برچسب ها: آشنایی با مفاهیم پایه، مفاهیم پایه بدنسازی، نکات پایه بدنسازی، اصول پایه بدنسازی، مفاهیم پایه پرورش اندام، نکات پایه پرورش اندام، مفاهیم ابتدایی بدنسازی،  

تاریخ : چهارشنبه 28 خرداد 1393 | 12:30 ب.ظ | نویسنده : مرتضی شعبانی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.