تبلیغات
بدنسازی و تناسب اندام - کالری و نگه داشتن وزن

از نظر علمی یک کالری مقدار حرارتی است که لازم است به یک گرم آب داده شود تا حرارت آن به اندازه یک درجه سانتی گراد افزایش یابد . اما در بیان ساده , کالری ها به انرژی تولید شده توسط غذاهای مختلف گفته میشود که در موقع به مصرف رسیدن و یا در موقع تجزیه و ترکیب آنها در بدن حاصل میشوند . بنابراین یک کالری یک واحد حرارت است و آن چیزی است که بدن شما باید آن را به مصرف برساند .

اگر بدن مقدار کالری زیادی را دریافت نماید , بدن مقدار مورد نیاز خود را مصرف کرده و مازاد آن را ذخیره مینماید , این ذخیره به صورت چربی بوده و هرچه که به بدن کالری بیشتری برسد فرد چاق تر خواهد شد .

برای تعیین وزن مطلوب و ایده آل لازم است که به سن , قد , جنس , ساختمان , تیپ بدن و میزان فعالیتهای فیزیکی در روز توجه داشت . با آگاهی از نیاز روزانه کالری بدن میتوان وزن بدن را در اندازه مطلوب حفظ کرد . در جدول زیر میزان نیاز کالری روزانه ارائه شده است .

میزان کالری مورد نیاز روزانه برای هر کیلو گرم وزن مناسب بدن , در گروههای مختلف سنی

میزان کالری

گروه های سنی

80 – 100

اطفال

60 - 80

کودکان در حال رشد

40 - 50

بزرگسالان

20 - 30

سالمندان

 

مسلما ارقام بالا در برابر فعالیت روزانه شما به صورت تقریبی میباشد . اکنون شما وزن بدن خود را بر حسب کیلو گرم ضرب در عدد مربوط کالری مورد نیاز روزانه برای هر کیلو گرم وزن بدن نمایید و بدین ترتیب میزان کالری مورد نیاز شما برای نگه داشتن وزن ایده آل بدست می آید .

به طور مثال یک فرد بالغ با وزن 70 کیلو گرم به 2800 کالری در روز نیاز دارد تا وزن خود را ثابت نگه دارد .


                               

 




طبقه بندی: کالری و نگه داشتن وزن، 
برچسب ها: کالری، وزن بدن، وزن ایده آل، نیاز کالری،  

تاریخ : جمعه 25 فروردین 1391 | 12:50 ب.ظ | نویسنده : مرتضی شعبانی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.