تبلیغات
بدنسازی و تناسب اندام - چگونگی یک رژیم صحیح

استفاده کردن از یک رژیم غذایی سنگین برای کاهش وزن باعث میشود که عضله و چربی را با هم از دست بدهید , از طرف دیگر اگر سعی در افزایش وزن دارید و این کار را خیلی سریع انجام دهید حاصلی جز بالا رفتن چربی بدن در پی ندارد . علاوه بر این افزایش و کاهش وزن سریع و ناگهانی با وارد کردن فشار و استرس به بدن اثرات منفی بر روی سلامت میگذارد . همچنین استفاده نکردن از چربی های غیر اشباع و مفید نیز میتواند به بدن لطمه وارد سازد و علت این امر در این است که بدن برای عملکردهای فیزیولوژیکی اش از قبیل ساختن هورمون ها , سلامت مفاصل و از همه مهمتر فعالیت های مغز به روغن های سالم نیاز دارد . در صورت کم کردن شدید چربی بدن ممکن است اثرات ظاهری بدی نیز در بدن ایجاد شود که برای نمونه میتوان به ریزش موی سر اشاره کرد .

اگر هدفتان کاهش چربی بدن باشد و یا اگر افزایش حجم عضلانی , با اعمال تغییرات آرام و منظم درصدد کاهش و یا افزایش کالری دریافتی تان برآیید . بسته به نوع هدفی که دارید سعی کنید 10 الی 20 درصد از مجموع کالری دریافتی را کاسته و یا آن را افزایش دهید .

از قبل رژیم غذایی تان را بر مبنای روزانه و هفتگی برنامه ریزی کنید . از غذاهای با کیفیت و سالم استفاده کنید و آنها را به صورت منظم و مقدار مشخص مصرف نمایید . این به خود شما بستگی دارد که در هدفتان چقدر جدی هستید و پشتکار دارید , خیلی از افراد با رژیم های صحیح این مسیر را طی کرده وجواب هم گرفته اند , بقیه کارها فقط بر عهده شما میباشد . 


                                              




طبقه بندی: اصول گرفتن رژیم صحیح، 
برچسب ها: رژیم، لاغری، چاقی، کاهش وزن، افزایش وزن، رژیم سالم، رژیم صحیح،  

تاریخ : جمعه 1 اردیبهشت 1391 | 12:34 ب.ظ | نویسنده : مرتضی شعبانی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.