تبلیغات
بدنسازی و تناسب اندام - تمرین هوازی به روش اینتروال

تمرینات هوازی باعث افزایش متابولیسم بدن و یا همان سوخت و ساز میگردند که باعث تسریع در روند چربی سوزی می شوند . تمرینات هوازی را بهتر است که در ابتدای صبح که هنوز ماده غذایی به بدن نرسیده و یا بعد از تمرینات با وزنه که عضلات از کربوهیدرات ها تهی شده اند اجرا کنید .

در تمرینات اینتروال یا تند و کند سرعت سوخت و ساز بدن بالا می رود و باعث میشود که در زمان استراحت در محدوده بالاتری حفظ شود و همین خاصیت به بدن کمک میکند به مرور زمان از چربی اضافه بکاهد . همچنین خوردن کافئین قبل از اجرای تمرینات هوازی به افزایش سوختن چربی کمک بسیاری میکند .

این برنامه تمرینی به صورت تند و کند طراحی شده است که میتوان آن را بر روی هر یک از دستگاه های تمرین هوازی اجرا کرد . در ابتدا حداکثر ضربان قلب خود را بدست می آورید , بدین صورت که سن تان را از عدد 220 کم کرده و عدد حاصل را به عنوان حداثر ضربان قلب خود در نظر بگیرید و سپس از ضرایب مشخص شده در برنامه تمرینی استفاده کنید .

در هنگام اجرای تمرین احتیاجی به سنجش ضربان قلب در هر دقیقه برای پی بردن به شدت تمرین نمیباشد , فقط یکبار سرعت رسیدن به ضربان قلب مورد نظر را بفهمید و سپس از همان برای ادامه برنامه استفاده کنید , فقط کافی است سرعت دستگاه را تنظیم کنید .

                   
 شدتزمان
 50 درصد حداکثر ضربان قلب  2 دقیقه
 60 درصد  1 دقیقه
 80 درصد  1 دقیقه
 50 درصد  1 دقیقه
 85 درصد  1 دقیقه
 50 درصد  1 دقیقه
 90 درصد  1 دقیقه
 50 درصد  1 دقیقه
 90 درصد  1 دقیقه
 50 درصد  1 دقیقه
 90 درصد  1 دقیقه
 50 درصد  1 دقیقه
 90 درصد  1 دقیقه
 50 درصد  1 دقیقه
 90 درصد  1 دقیقه
 50 درصد  1 دقیقه
 90 درصد  1 دقیقه
 50 درصد  1 دقیقه
 90 درصد  1 دقیقه
  50 درصد  1 دقیقه
 90 درصد  1 دقیقه
 50 درصد  1 دقیقه
 90 درصد  1 دقیقه
 50 درصد  1 دقیقه
 85 درصد  1 دقیقه
 50 درصد  1 دقیقه
 80 درصد  1 دقیقه
 50 درصد  2 دقیقه



                                     



طبقه بندی: تمرینات هوازی و ایروبیک، 
برچسب ها: هوازی، ایروبیک، اینتروال، تردمیل، چربی سوزی، کالری سوزی، کاهش چربی، کاهش وزن، تمرینات هوازی، دویدن،  

تاریخ : جمعه 8 اردیبهشت 1391 | 04:57 ب.ظ | نویسنده : مرتضی شعبانی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.