تبلیغات
بدنسازی و تناسب اندام - تكنیک های دوره ای
تكنیك های دوره ای به این معنی است كه هر چند وقت یك بار سیكل تمرینی خود را بدون توجه به هدف نهائیتان بشكنید شما یك برنامه تمرینی دارید و این برنامه باید به تمرینات ماهانه – هفتگی – و روزانه تقسیم شود . بنابراین شما ممكن است یك هفته تمرین سنگین داشته باشید و یك هفته ریكاوری و تمرین سبك انجام دهید در هفته ای كه سبك تمرین می كنید به عضلات فرصت بازسازی و ذخیره انرژی می دهید . در عین حال به دلیل اینكه عضلات هنوز هم تحت تمرین هستند بدن دچار اتروفی و افت عضلانی نمی شود . اما به دلیل اجتناب از تمرین زدگی و ادامه رشد ما نیاز به ریكاوری داریم . به یاد داشته باشید كه عضلات شما در باشگاه رشد نمی كنند وقتی كه در استراحت هستید رشد می كند . فاكتور های زیادی در تمرین زدگی دخیل هستند از جمله استراحت كم – تمرین سنگین وشدید و رژیم غذائی ناكافی . با استفاده از سیستم دوره ای می توان از تمرین زدگی دوری كرد و عضلات در حال تطابق دائمی با برنامه تمرین می باشند .

اصولی كه در دوره های تمرین باید در نظر بگیرید .

تمرین سیكلیك : برنامه تمرین خود را به سیكلهای حجم - قدرتی و كات (تفكیك ) تقسیم كنید كه باعث می شود عضلاتتان در یك حالت تحت فشار دائمی باقی بماند .

تمرین تقسیمی : تمرین خود را در هر جلسه به یك سری عضلات خاص تقسیم كنید – پیشرفته ها دوعضله در هر جلسه و مبتدی ها بالا تنه و پائین تنه – تا فشار بیشتر و در یك زمان كوتاهتر را به یك عضله اختصاص دهیم و زمان ریكاوری طولانی تری را برای آن عضله خاص داشته باشیم .

تمرین متغیر : عضلات شما به فشار عادت می كنند و در نهایت به یك نقطه ایستا و سطح ثابت می رسید با تغییر دائمی تمرینانت – وزنه ها ست ها و تكرارها مطمئن می شوید كه فرایند اداپته شدن همیشه ادامه خواهد داشت .

اصل بار اضافی : پارامتر های متعدد در تمرین را مرتب افزایش دهید از قبیل وزنه بیشتر – افزایش ست ها و تكرار ها

تمرینات تر كیبی : از متد های متعدد و تمرین های متفاوت چند مفصلی و مركب (با وزنه های ازاد هالتر ودمبل ) و تمرینات تك مفصلی (دستگاه و ماشین ) بهره بگیرید .







طبقه بندی: فیزیولوژی تمرین، 
برچسب ها: انواع تکنیک، سیکل های بدنسازی، دوره های بدنسازی، تمرینات دوره ای، بدنسازی، تناسب اندام، پرورش اندام، زیبایی اندام، فیتنس، ریکاوری، تکنیک های بدنسازی،  

تاریخ : یکشنبه 28 خرداد 1391 | 06:11 ب.ظ | نویسنده : مرتضی شعبانی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.