تبلیغات
بدنسازی و تناسب اندام - رژیم یا ورزش
یكی از موارد ی كه در اكثر كسانیكه تصمیم به لاغری می گیرند مشاهده می شود میل به كسب نتیجه در كمترین زمان است ( بعد از انتخاب راحت ترین روش) نكته ای كه در اغلب تبلیغات روشهای لاغری دیده می شود .

خیلی از افراد چاق عمری را به پرخوری گذرانیده اند و مثلا در طی 10 سال 20 كیلو چربی اضافه كرده اند حال یك دفعه و در عرض سه ماه می خواهند این چربی را اب كنند . بدون اینكه بدانند واقعا با این كار چه بلایی بر سر بدن خود می آورند. 

از نظر علمای علم بدنسازی و فقهای فیتنس ! بهترین روش برای رفع چربی های زائد بدن ( دقت كنید ننوشتم لاغر شدن چونكه شما با این روش حتی وزن هم اضافه می كنید ) تمرینات با وزنه و ورزش هوازی ( دویدن و امثالهم ) است و بدترین روش رژیم گرفتن شدید و روشهای مانند كالری صفر و دكتر اتكینز و مشابه آن است و اما دلیل آن چیست .

اصل مهم در این روش این است كه برای چربی سوزی باید سوخت و ساز بدن (متابولیسم ) را بالا برد و رژیم گرفتن دقیقا برعكس این حالت را بوجود می آورد به دو روش اول اینكه وقتی كه رژیم شدید و كم كالری می گیرید بدن به حالت دفاعی می رود و فرض می كند كه شما در شرایط قحطی گیر كرده اید بنابراین متابولیسم را پائین می آورد دوم اینكه زمان رژیم بدن كل كالری را از منابع چربی استفاده نمی كند بلكه شروع به شكستن بافت پروتئینی یعنی عضلات می كند و با توجه به اینكه عضله متابولیت ترین بافت بدن به شمار می رود ( یعنی بیشترین مصرف كالری در آن صورت می گیرد) و از عضلات به عنوان كوره بدن نام می برند این مورد و كاهش بافت عضله هم موجب كاهش سوخت وساز بدن می شود حال تصور كنید كسی را كه با این روش وزن كم كرده به محض اینكه رژیم را رها می كند با متابولیسم كمتر شروع به ذخیره چربی بیشتر و دچار برگشت وزن می شود واین یعنی رژیم های یویویی بد نیست بدانید یك كیلو چربی در شبانه روز 5 كالری و یك كیلو عضله 60 كالری می سوزد .

برای چربی سوزی به این روش باید عمل كنیم 1- رژیم اصولی 2- ورزش هوازی ( برای چربی سوزی) 3 – تمرین با وزنه ( برای عضله سازی )

تمرین با وزنه به دو روش موجب چربی سوزی می شود یك موجب عضله سازی می شود كه عضله بیشتر یعنی سوخت و ساز بالاتر و مساوی با چربی سوزی بیشتر یا حداقل ذخیره چربی كمتر دوم اینكه هنگام تمرین با وزنه متابولیسم بدن تا 24 ساعت حدود 5 تا 10 كالری در هر ساعت بالاتر است و به عبارت دیگر حتی هنگام خواب هم بعد از تمرین با وزنه چربی سوزی می شود .

و اما ورزش هوازی به ورزشهائی كه در زمان طولانی حجم زیادی از عضلات و با شدت كم به كار گرفته می شود ورزش هوازی گفته میشود دو – شنا – دوچرخه سواری مثالهایی از ورزشهای هوازی هستند بر عكس ورزشهای غیر هوازی به سری ورزشهای پرشدت و كوتاه گفته می شود كه تمرین با وزنه نمونه بارز آن است نوع انرژی كه در هركدام از این ورزشها به كار گرفته می شود كاملا متفاوت است در تمرینات هوازی است كه بدن به سراغ ذخایر چربی می رود ضمن اینكه بعد از ورزشهای هوازی ( همان ایروبیك ولایت ما) تا 5 و 6 ساعت متابولیسم بدن بیشتر است و چربی بیشتری میسوزد . 

هیچ روش و فرمول جادوئی و دستگاه معجزه گر وجود ندارد روزی یك سیب و دو تا كرفس خوردن و سایر روشهای اشتباه دیگر مدتها است كه منسوخ شده باید بدنسازی كنید – هله هوله نخورید و تحرك كافی داشته باشید .

یكی از قهرمانان بدنسازی گفته 99 درصد مردم مثل ما نیستند و همین است كه همه ما را تحسین می كنند .




برچسب ها: رژیم، ورزش، تناسب اندام، فیتنس، پرورش اندام، زیبایی اندام، کاهش وزن، لاغری، چربی سوزی، چربی، ورزش هوازی، ورزش با وزنه، رژیم غذایی، تمرین با وزنه، عضله سازی، متابولیسم، کالری، کاهش چربی،  

تاریخ : دوشنبه 29 خرداد 1391 | 07:32 ب.ظ | نویسنده : مرتضی شعبانی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.