تبلیغات
بدنسازی و تناسب اندام - راز سلامتی و تناسب اندام


یکی از مهمترین رازهای تناسب اندام و سلامتی در خوردن وعده های کم حجم است که خیلی ها دانسته و یا نداسته به آن اهمیتی نمیدهند و به راحتی از کنار آن عبور میکنند .

از نتایج کم خوری میتوان به اندازه ماندن طبیعی معده اشاره کرد , شما هرچقدر که غذای کم حجم تری بخورید اندازه معده به صورت طبیعی حفظ میشود ولی حال تا جایی که معده جا دارد غذا خورده و از حد مجاز هم زیاده روی کنید , آن  وقت هست که معده با توجه به نوع عضله خود بزرگتر شده و از حد طبیعی خارج میشود و یکی از عوامل بر هم زدن تناسب  اندامتان میشود . اگر که دقت کرده باشید خیلی از قهرمانان بدنسازی دنیا با وجود داشتن عضلات شش تکه شکم , دارای شکم های بزرگی هستند که از عوامل آن میتوان به خوردن غذاهای زیاد در یک وعده اشاره کرد البته نقش هورمون های رشدی هم که مصرف میکنند از عوامل تاثیر گذار دیگر میباشد .

از جهت دیگر هنگامی که حجم مصرفی غذا کم باشد قند خون بدن نیز به طور نرمالی حفظ میگردد . هر چه غذای بیشتری را در یک وعده مصرف کنیم , شاخص گلیسمیک غذایی نیز افزایش مییابد . این شاخص میزان حساسیت قند خون به مواد غذایی را تعیین میکند . اگر در یک وعده تا جایی که معده منفجر شود غذا خورد این شاخص نیز بالا تر میرود و بدن مجبور به تولید انسولین ( بیشتر برای ذخیره چربی ) است و همچنین کالری اضافی دریافتی را مجبور است که به صورت چربی ذخیره کن که چربی ها نیز ابتدا در شکم , ران ها و صورت سریعنر از جاهای دیگر بدن ذخیره میگردند و خود عامل دیگری برای برهم زدن تناسب اندامتان است .

میتوان نتیجه گرفت که هر چقدر که غذاهای کم حجم اما در تعداد وعده های بالایی بخوریم , هم میزان اندازه شکممان به طور طبیعی حفظ میشود و هم اینکه بدنمان چربی کمتری را ذخیره خواهد کرد که هر دو از عوامل تناسب اندام و سلامتی میباشند .

 پیامبر اکرم (ص) میفرمایند :

{ معده خانه همه دردهاست و پرهیز (از زیاده روی در غذا) ریشه همه درمان ها . } طب النبی (ص) ص 2

{ سنگینی معده ریشه هر بیماری است . } کنز العمال , ج 10 , ص 4 , ح 28075


11






طبقه بندی: راز سلامتی و تناسب اندام،  تغذیه، 
برچسب ها: راز سلامتی، تغذیه سالم، تغذیه، تناسب اندام، بدن سالم، سلامت، اندام سالم،  

تاریخ : پنجشنبه 2 آذر 1391 | 02:19 ب.ظ | نویسنده : مرتضی شعبانی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.